الگوریتم جدید یاندکس به نام پالیخ
نوشته شده توسط : mehrdad taheri

 

الگوریتم جدید یاندکس به نام پالیخ جهت بهبود نتایج جستجو طولانی راه اندازی نمود.آیا الگوریتم جدید یاندکس فقط برای رقابت با رنک گوگل هست ؟

یاندکس در وبلاگ های روسی خود الگوریتم جدید یاندکس به نام پالیخ با هدف بهبود چگونگی رسیدگی به اهداف طولانی نشان داده شده است ( long-tail queries).الگوریتم جدید آن به نام پالیخ (Palekh) که نام یکی شهرستان های روسیه بود ، در جهان مشهور شد .

فایر فاکس دارای محبوبیت ویژه و یاندکس بزرگترین موتور جستجو روسی هستند که استفاده می­شوند. نتایج حاصل از بررسی ها دیده می­شود که این روزها پاندکس حدود ۱۰۰ میلیون نتایج را بصورت طولانی و بصورت طبقه بندی شده نمایش می­دهد.

الگوریتم پالیخ اجازه می­دهد که تا یاندکس به درک معنای پشت هر پرس و جو و نه فقط برای کلمات مشابه بپردازد. او ما را به یادگوگل می اندازد که انها گفته اند که ما نمی دانیم چه فناوری پشت گوگل است . اگر چه این فن آوری نگاه کاملا مشابه است .

 

الگوریتم پالیخ پاندکس با استفاده از یک شبکه عصبی اغاز شده است که یکی از ۱۵۰۰ عوامل رتبه بندی دارد.یک سخنگوی یاندکس به ما گفت موفق به آموزش شبکه های عصبی ما را به دیدن ارتباط بین یک پرس و جو و یک سند حتی اگر آن حاوی کلمات رایج نیست ساخته است. آنها این کار را با تبدیل کلمات از میلیارد ها پرسش جستجو به اعداد انجام دادند و آنها را در فضای ۳۰۰ بعدی قرار دادند. در حال حاضر هر سند بردار خود را در آن فضا، به ما می گوید. اگر تعداد یک پرس و جو و شماره از یک سند در نزدیکی یکدیگر در آن فضا باشد سپس نتیجه مرتبط است و آن نتیجه اضافه می­شود.

 

وقتی که من پرسیدم که آیا آنها با استفاده از یادگیری ماشین، یاندکس گفت آنها با استفاده از یادگیری ماشین و توضیح دادن آنها یاد میدهد. شبکه های عصبی مبتی بر این نمایش داده شده به برخی از پیشرفت ها شتاب می­دهند و بر اساس مکالمه در در آینده منجر می شوند. همچنین افزود که آنها باید اهداف بسیاری از جمله پیشبینی کلیک طولانی CTR ، مدل کنید  یا نکنید را دارا باشد که در حال اموزش شبکه های عصبی و تحقیقات ما نشان داده است که برای اهداف اینده شبکه های طراحی شده موثر تر هستند.به زودی شاهد تغییرات گسترده در صنعت سئو در مورد الگوریتم جدید یاندکس به نام پالیخ و long-tail queries خواهیم بود.

منبع: الگوریتم جدید یاندکس به نام پالیخ





:: برچسب‌ها: یاندکس , سئو , بهینه سازی سایت , آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: